SÚKROMNÁ ZÁKLADNÁ ŠKOLA
KALOGATIA ponúka unikátny vzdelávací koncept
Deti sú prirodzene zvedavé a radi sa učia.
Preto je našim hlavným poslaním vytvoriť priateľské a podnetné prostredie, v ktorom sa budú cítiť príjemne a kde budú s chuťou rozvíjať svoj potenciál. Podporujeme na jednej strane rozvoj kognitívnych daností dieťaťa a kritické myslenie, na strane druhej rozvoj fyzického tela a zdravý pohyb. Dôraz tiež kladieme na tímovú prácu a rozvoj sociálnych a komunikačných zručností.
V SZŠ KALOGATIA rešpektujeme Štátny vzdelávací program pre prvý aj druhý stupeň ZŠ ISCED -1, 2.
SÚKROMNÁ ZÁKLADNÁ ŠKOLA bola 1. septembra 2022 zaradená do siete súkromných základných škôl v SR.
Podnetné prostredie
Individuálny prístup a rešpekt
Koncept trojročí a rozvoj mäkkých zručností
tri ročníky (1-3., 4-6. a 7-9.) v praktických zručnostiach. Vďaka takto zmiešaným skupinám sa deti učia rešpektu aj tolerancii a rozvíjajú takzvané „soft skills“ v rôznych skupinkách a situáciách.
Praktická výučba a učenie vonku
Montessori pedagogika
Šport
Jazyky
NÁŠ DEŇ
7:30 – 8:00 – Príchod
8:00 – 9.30 – Výuka a 2-3x do týždňa pohybové aktivity + športové tréningy
10.00 – 12.00 – Výuka /zážitkové učenie/
12:00 – 13:00 – Obed
13:00 – 14:30 – Výuka /precvičovanie učiva/
15:00 – 17:00 – Klub / Družina, umelecké, športové krúžky
Deti môžu denne využívať multifunkčné športové ihrisko, lúku pred ihriskom, detské ihrisko Rozálkovo
ČO VIAC DETI
V ŠKOLE ZÍSKAJÚ A ZAŽIJÚ
ŠPORTY: futbal, plávanie, tenis, volejbal, korčuľovanie, jazdenie na koni
UMELECKÉ KRÚŽKY: umelecký ateliér (hudobné, výtvarné odbory a muzikál)ŠKOLSKÝ KLUB: je otvorený pre deti 1. až 5. ročníka. Deti trávia čas v prírode, na multifunkčnom ihrisku, alebo kreatívnou činnosťou podporenou zážitkovými materiálmi, ako aj v našej knižnici.
KTO DETI SPREVÁDZA
Linda
Práca s deťmi je zmyslom môjho života. Verím, že to, čo zažijeme v detstve ovplyvňuje kvalitu nášho života. Preto na detskom svete záleží. Tvoriť detský svet a byť jeho súčasťou je pre mňa úžasné. So záujmom objavujem stále nové výzvy detskej osobnosti, pozorujem dokonalosť a zákonitosti prirodzeného správania.
Soňa
V našej škole vyučujem prvákov a druhákov anglický jazyk . Čerpám z môjho vzdelania v odbore Prekladateľstvo-tlmočníctvo, anglický a francúzsky jazyk, ukončeného na Univerzite Mateja Bella
v Banskej Bystrici, doplneného o metodiku výučby Jolly Phonics a niekoľkoročnej praxe v jazykovej škole. Mojou víziou je naučiť deti vyjadrovať sa nielen písomnou a ústnou formou v cudzom jazyku , ale tiež
výtvarnou. Teším sa na momenty, keď vznikajú spontánne nápady a vzájomné inšpirácie počas výtvarného krúžku, či predmetu Výtvarná výchova.
Renáta
Už na základnej škole ma veľmi fascinovala moja učiteľka slovenského jazyka, ktorú som mala veľmi rada. Svoju prácu robila s veľkým odhodlaním a s láskou, ktorú nám neustále prejavovala. Od tej chvíle som si povedala, že by som chcela byť takou istou učiteľkou aj ja. V Senci som študovala učiteľstvo a vychovávateľstvo. Práca v našej škole ma vnútorne veľmi obohacuje. Učiteľ odovzdáva svoje poznatky deťom a žiaci majú možnosť experimentovať a tvoriť sami, na čom sa zakladá aj hlavný princíp nášho vzdelávacieho procesu. Škola poskytuje deťom veľa pohybových aktivít, zážitkové výpravy, výučbu cudzieho jazyka a mnoho tvorivých a sebarozvíjajúcich činností.
Beatrix
Som absolventkou Pedagogickej Fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, odbor Anglický a Nemecký jazyk a literatúra. Výuka jazykov ma vždy napĺňala a doteraz je pre mňa obrovskou výzvou a potešením zároveň. Umožňuje mi naplno rozvíjať svoju dynamiku a poskytovať priestor na kreativitu aj našim deťom. Je pre mňa úžasné sledovať ako vedomostne napredujú, zlepšujú sa vo svojich zručnostiach a tešia sa zo svojich pokrokov a úspechov. Pozitívna spätná väzba od nich je pre mňa tou najväčšou odmenou. Je nesmierne dôležité byť pre deti nielen dobrým vzorom, ale aj osobou, na ktorú sa tešia a na ktorú budú s láskou spomínať, keď jedného dňa našu školu opustia. A mňa hreje pri srdci, že môžem byť aspoň malou súčasťou tejto milej etapy ich života.
Zdenko
Štúdium filozofie mi ukázalo, že filozofia nie je iba láskou k múdrosti, ale je zároveň cestou a spôsobom, akým sa možno pozerať na svet, vnímať ho a poznávať. Počas štúdia slovenského jazyka a literatúry a histórie som pochopil, že jazyk má pre človeka existenciálny význam a zmysel. V jazyku myslíme, komunikujeme a poznávame. Preto je veľmi dôležité ho neustále rozvíjať a napredovať v ňom. História nám ukazuje, že okrem reflexie minulosti, tvorí dôležitú vrstvu ľudskej reality, kde sídli všetko naše poznanie a vďaka ktorej môžeme pochopiť budúcnosť, ktorá nás čaká. Učenie sa a vzdelávanie sa je ako náročný výstup na strmú a vysokú horu – kto však na ňu raz vystúpi, uvidí svet tak, ako ho nikto zdola vidieť nemôže. Komplexný pohľad a prístup Montessori pedagogiky dáva deťom do rúk a myslí kľúče a nástroje, vďaka ktorým dosiahnu na nové stupne ich intelektuálneho, sociálneho a individuálneho rozvoja. To sú dôvody, prečo učím v našej škole
Daniela
Som vychovávateľka v školskom klube detí. V školstve som od roku 2015 a môžem stále povedať, že moja práca je moja radosť. – Komu je práca radosťou, pre toho je život šťastím.“ — Maxim Gorkij
Lucia
Som vychovávateľka v školskom klube. Verím, že každý z nás má svoje poslanie, ktoré ho napĺňa a prináša ním hodnotu tomuto svetu. Pre mňa je týmto poslaním z časti aj práca s deťmi. To ako sa k ním správame a ako s nimi komunikujeme, formuje ich vnútorný svet. A preto by sme to mali robiť vedome a s láskou.
Tobias
Deťom sa v mnohých oblastiach venujem už veľa rokov, nielen ako tréner. Teším sa, že si moje hodiny telesnej výchovy študenti veľmi rýchlo obľúbili. Vždy ma zahreje pri srdci, keď ma ráno uvidia a rozbehnú sa ku mne s príhodami, čo zažili cez týždeň. Na oplátku im ponúkam kvalitný pohyb s množstvom zábavy a hier.
KONTAKTNÝ FORMULÁR