SÚKROMNÁ ŠKÔLKA MIMI A MONTY
VZDELÁVACÍ PROGRAM
Náš učebný plán je zostavený tak, aby naplno rozvíjal potenciál dieťaťa, ale súčasne mu umožnil príjemne si užiť čas strávený v spoločnosti kamarátov. V rámci dennej rutiny dostane každé dieťa možnosť tvoriť, skúmať okolité prostredie, učiť sa riešiť problémy, ale aj nadobudnúť sociálne zručnosti prostredníctvom priamej skúsenosti. Deti si rozvíjajú vlastné sebavedomie a intelekt prostredníctvom činností – vyváženej práce rúk a umu počas individuálnych aj skupinových hier.
Z čoho vychádzame?
Nie je to nútený proces učenia, ale zábavné získavanie informácií a zručností z vlastnej vôle v procese hry zasadenom do reality života. Inšpiráciou je nám najmä Montessori pedagogika, ktorú dopĺňame o prvky z Walfdorskej školy.
O Montessori pedagogike
Montessori metóda je celosvetovo najrozšírenejšia výchovno-vzdelávacia metóda po klasickom vzdelávacom systéme založenom na memorovaní faktov.
Sme súčasťou Štátneho vzdelávacieho programu predprimárneho vzdelávania.
CURRICULUM ŠKÔLKY MIMI A MONTY
- riešiť problémy verbálne a láskavo, nie fyzicky a prostredníctvom konfliktu
- dodržiavať čistotu, aby sme boli zdraví,
- starať sa o svoje okolie, prírodu okolo nás,
- ozdobiť svoju reč zdvorilými slovami, lebo sú príjemné nášmu sluchu a prejavujú lásku a úctu k druhým ľuďom,
- trpezlivo dokončiť svoju prácu.
NÁŠ DEŇ
7:30 – 8:30 Príchod a zdravé raňajky
8:30 - 10:30 Montessori herňa
Na spoločnom stretnutí s deťmi diskutujeme o rôznych témach, učíme sa básničky, spievame si pesničky, cibríme si náš obľúbený anglický jazyk a rozvíjame empatické črty dieťaťa.
10:30 - 11:00 Desiata
11:00 - 12:00 Pohyb vonku
12:00 - 13:00 Obed
13:00 - 14:30 Oddych, kreatívne popoludnie
15:00 - 16:30 Olovrant a poobedné aktivity
16:30 – 17:00 Odchod detí domov
ČO VIAC DETI V ŠKÔLKE MIMI A MONTY ZAŽIJÚ

ANGLIČTINA
Škôlka deťom poskytuje prostredie, v ktorom angličtinu počuť každý deň. Okrem bežných konverzačných fráz sa dieťaťu systematicky venujeme hravou metódou Jolly Phonics. Hodinu týždenne trávia deti s Native Speakrom, ktorý im zábavnou formou predstavuje našu tému týždňa.
OVOCNÍ A ZELENINKOVÍ KAMARÁTI
Raz do týždňa deti spoznávajú zeleninu a ovocie všetkými zmyslami a napokon ju aj kreatívne stvárnia. Cieľom projektu je veselou formou priblížiť detičkám základy zdravého stravovania, význam týchto plodín pre naše telo a tiež „skamarátiť sa“ s nimi aj na tanieri.


PRAVIDELNÉ KRÚŽKY
FLAUTA: základy hry na flautu pomocou hravých farebných tónovPOHYBOVKA: základy pre rozvoj pohybovej všestrannosti detí VÝTVARNÁ: kreatívna hodina, na ktorej deti spoznajú nové techniky a vytvoria si množstvo krásnych diel
LOGOPÉDIA: jazýček šikovníček
SEZÓNNE KRÚŽKY
Plávanie, Korčuľovanie, Lyžovanie

KTO DETI SPREVÁDZA
Nikola
Deti sú naši učitelia, naše zrkadlo a musíme sa naučiť načúvať im. Našou úlohou je vytvoriť im vhodne motivujúce a bezpečné prostredie, aby z nich mohli vyrásť samostatné, šťastné deti so zdravou sebadôverou, s láskou a úctou voči svojmu okoliu a druhým ľuďom. Ja sa veľmi teším, že ich môžem viesť a podporovať počas tohto výnimočného obdobia ich poznávania a rastu.
Boženka
Práci s deťmi sa venujem celý môj život. Montessori pedagogika ma oslovila, pretože je to úžasný spôsob ako podporiť deti v samostatnosti, sústredení a sebavedomí.
Je mojim poslaním sprevádzať naše deti na ich ceste životom.
Janka
Vždy ma bavila práca s deťmi. Deti milujem, sú to tie najúžasnejšie stvorenia, ktoré nám dávajú tu najčistejšiu lásku, energiu a úsmev na tvári. Je mi radosťou byť tu pre nich, učiť ich, podporovať a viesť ich počas tohto krásneho obdobia v našej škôlke. Deti sú naša budúcnosť.
KONTAKTNÝ FORMULÁR